StoryEditorOCM
ObalaGODINA I POL NIČEGA

Na ključnom cestovnom ulazu u Split su novi ‘rovovi‘, evo kada bi se trebao početi graditi projekt od 25 milijuna eura

Piše Mia Sesartić
19. lipnja 2023. - 12:03

Čim se pojave strojevi na solinskoj Širini, vozači se zapitaju je li napokon počela izgradnja velikog nadvožnjaka, investicije "Hrvatskih cesta" (HC) vrijedne gotovo 25 milijuna eura, koji bi rasteretio ključnu točku na sjeverozapadnom ulazu u Split, a za čiju je izvedbu još prije više od dvije godine izabrana samoborska tvrtka "DiV".

Kompanija iza koje stoji Tomislav Debeljak, ujedno i vlasnik propalog splitskog škvera, u posao na drugoj po frekvenciji cestovnoj točki u Hrvatskoj uvedena je još početkom prošle godine. Iz HC-a su u više navrata na naša pitanja navodili kako početak radova na projektu ovisi o dovršetku arheoloških istraživanja, ali i "statusu izvođača" za koji su rekli da ga prate.

Hrpe zemlje i iskopi, postali su uobičajena vizura na velikom solinskom raskrižju, a ovih su dana strojevi ponovno na terenu, pa smo pitali odgovorne u toj državnoj infrastrukturnoj tvrtki o čemu je riječ. Iz HC-a navode kako se na raskrižju Širina trenutno "izvode radovi dodatnih zaštitnih arheoloških istraživanja te izmještanje cijevi plinovoda".

image
Vojko Bašić/Cropix

- Na raskrižju Širina u tijeku je izvedba dodatnih zaštitnih arheoloških istraživanja koji se izvode na pozicijama projektiranog nadvožnjaka prema konzervatorskim uvjetima. Budući da se ti radovi izvode unutar građevinske jame dubine do pet metara, zbog visoke razine podzemne vode iz sigurnosnih razloga su bili privremeno obustavljeni.

Navedeni radovi su nastavljeni, te ako ne dođe do nepredviđenih situacija, planiraju se završiti do kraja kolovoza - ističe Tamara Đurijanček, iz HC-ova Ureda za odnose s javnošću, dodajući kako je počelo i izmještanje plinskih instalacija.

- Radovi se odvijaju pod nadzorom tvrtke "EVN" i arheologa, a u skladu s projektnom dokumentacijom. Naravno, i uz prisustvo stručnog i projektantskog nadzora.

image
Vojko Bašić/Cropix

Nakon završetka svih gore navedenih radova počet će građevinski radovi - navodi se u odgovoru "Hrvatskih cesta".

Da podsjetimo, u planu je, inače, preko prostora postojećeg križanja i rijeke Jadro izgraditi četverotračni most dug 471 metar između današnjih razmaknutih kolnika, kako bi se izbjegla "zapinjanja" na postojećim semaforima i stvaranje kolona, kako iz smjera Kaštela, tako i iz smjera Splita i Klisa.

Novi most sa svojim spojevima na postojeću Jadransku magistralu sastojat će se od dva odvojena kolnika s po dva prometna traka, dok bi raskrižje na Širini zadržalo svoju funkcionalnost. U planu je i njegova rekonstrukcija, a predviđena je i obnova dvaju sadašnjih mostova preko Jadra koji se nalaze na Magistrali.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. travanj 2024 16:44