Overlay
osjećajte se bolje!

Male promjene za veliki učinak: tijelu je potrebno osigurati zdravu bazu, a većina nas griješi u istoj stvari! Uvažite savjete splitske stručnjakinje

Piše Tea Sumić Miletić
Foto Depositphotos
23. siječnja 2022. - 19:51

Postoji izreka "Ono si što jedeš". Ako je uistinu tako, što je onda prosječan moderani čovjek? Bolje nam je ne zamišljati, no mora se priznati da se, kad jedemo dobro i zdravo, zdravo i dobro osjećamo. Stoga smo zamolili nutricioniticu Draganu Olujić da nam da nekoliko konkretnih, praktičnih i lako provedivih savjeta o pravilnoj prehrani na dnevnoj bazi. Objavili smo ih u prošlom broju Stila umjesto novogodišnje čestitke u sklopu teme koju smo posvetili svima onima koji žele da im 2022. bude bolja, a osim savjeta Dragane Olujić prenijeli smo vam i mudre riječi psihologinje Tine Panžić, nadahnute primjedbe i praktične savjete učiteljice joge Ivane Šalov te izrazito korisne naputke za dovođenje osobnih financija u red koje su nam dale  izv. prof. dr. sc. Ana Rimac Smiljanić i izv. prof. dr. sc. Sandra Pepur. 

Pa evo što nam svima savjetuje nutricionistica Dragana Olujić.

Baš svatko od nas može napraviti pozitivne promjene u prehrambenom ponašanju, koje se u vrlo kratkom roku mogu vidljivo odraziti na naše opće stanje. Velike promjene dolaze kao zbroj velikog broja malih promjena s kojima je najbolje započeti u vlastitom aranžmanu. Tijelu je vrlo važno osigurati normalne uvjete za rad. Važno je osigurati mu "bazu". Najčešća pogreška koju radimo je preskakanje unosa voća i povrća, a upravo u tome leži ključ svih onih krivih prehrambenih ponašanja. Dovoljno je da sebi zadamo jednostavan zadatak poput obveznog svježe cijeđenog voćnog soka svakog jutra na tašte (prije kave!).

Možete cijediti agrume pa ih zasladiti medom, dok oni koji imaju sokovnik mogu kombinirati ananas i grejp, ciklu i mrkvu, jabuku i naranču, čisti ananas ili ananas grejp. U nedostatku vremena, jedna naranča ili jabuka na tašte pravi su izbor za početak dana, a jedna od novogodišnjih odluka može biti i uvođenje voća za marendu umjesto sendviča i peciva. Voće se može dodati i u jogurt u kombinaciji s pahuljicama i medom. Tako ćete lako kreirati zdrav obrok za užinu, desert ili kad poželite nešto slatko.

"Od danas svaki dan pijem jedan šejk" praktična je novogodišnja odluka. U šejk, naime, može ići svašta. Ili čisto voće ili pak kombinacija voća s povrćem poput mrkve, cikle, špinata i brokule. Jednostavni blagi šejkovi idealni su za početnike.

"Jednom tjedno skuhat ću varivo od mahunarki“ odluka je koja će nas prisliti da povećamo frekvenciju primjene mahunarki u tjednoj prehrani. Recepte možemo modelirati na razne načine, od klasične pašte s fažolom preko miješanih suhih mahunarki (sočivica) s mrkvom i krumpirom pa do juhe od polubiža i/ili crvene leće. Juha od slanutka sa ili bez kukuruza također je lako primjenjiva za čitavu obitelj, od najmlađih do najstarijih.

​"Dva puta tjedno jest ću juhu od povrća" također je jedna takva naizgled banalna odluka, a može osigurati dovoljan unos svih minerala potrebnih za rad organizma. Jeste li znali da upravo nedostatak pojednih minerala ne dopušta metabolizmu da radi normalnom brzinom?

"Jednom tjedno bit ću vegan" - primjena hrane koja isključuje meso, ribu, jaja, mlijeko i mliječne proizvode na jedan dan povećat će frekvenciju tjednog unosa voća, povrća, orašastog i sjemenki za one koji takvo što stalno započinju od ponedjeljka ili sutra. Potaknut će i kreativnost i motivirati baš svakoga da istraži najbolji i najukusniji način primjene hrane iz navedenih skupina.

"Svaki dan ću popiti dovoljno tekućine" odluka je koja doslovce može promijeniti život. Jeste li znali da jedna čaša vode manje nego što je potrebno može biti okidač za nastanak moždanog udara? Znate li da ni najbolja dijeta ne djeluje ako ne pijemo adekvatne količine tekućine? Znate li da pretilima zapravo nedostaje tekućine, iako velika većina misli da je upravo u višku vode problem?

Koju god odluku odabrali, dobro razmislite je li održiva, je li to nešto što ćete realno i objektivno moći raditi cijelu godinu. Što god da izabrali, najvažnije je da to u biti i održite. Bolje i manje, ali da traje duže.

Neki vjeruju da je svatko kovač svoje sreće, drugi se pak pouzdaju u horoskope, nebeske zaštitnike, duhove predaka i tako dalje. I dalje, dalje... sve dok je odgovornost na nekom drugom. O tome kroji li nam sudbinu netko ili nešto tamo gore ili smo ipak sami za nju odgovorni dalo bi se raspravljati, no sve dok barem ne pokušamo stvari uzeti u svoje ruke zapravo dižemo ruke od sebe. Ako ste do sada postupali tako, promijenite nešto. Preuzmite uzde, poduzmite nešto. Za početak, nastojte se bolje brinuti o sebi, vodite računa o onome što jedete, ali i kako se ponašate. S obzirom na to da ne mislimo da smo po tom pitanju kompetentniji od vas, potražili smo savjete onih koji jesu. Od srca vam želimo da ih poslušate i da vam 2022. godina bude bolja u svakom pogledu.

Pratite Stil i na Instagramu!

16. lipanj 2024 04:18