Overlay
‘CLICKBAIT‘

Triler na ‘clickbaitovski‘ način: mnogi će znatiželjno upaliti ovu ‘klikabilnu‘ seriju privučeni navlakušom, ali mogli bi se osjetiti razočaranima

Piše Marko Njegić
4. rujna 2021. - 15:04

Naslov trilerske serije "Clickbait" je jedan, jedini i – pogođen. Međutim, ne samo što naslov sumira ovu "klikabilnu" seriju, on sumira i mnoge druge televizijske navlakuše.

Kao spoj riječi "click" (klik) i "bait" (mamac), "clickbait" se koristi za opis senzacionalističkih naslova na portalima koji "pružaju dovoljno informacija da se potakne znatiželja, ali nedovoljno da se ispuni dok se ne otvori poveznica na odabrani sadržaj", sve sa svrhom da se time privuče što veći broj "klikatelja", pardon čitatelja i podigne "klikanost" medija.

No, postoji i druga strana medalje, a to je da se čitatelji nerijetko osjete nasamarenima i otkažu vjernost portalu koji u njihovim očima gubi kredibilitet.

Tako nekako operiraju i streaming servisi, nudeći serijske "clickbaitove" i mameći gledatelja premisom pojedine serije ili nadražujućim prvim epizodama kako bi navukli pretplatnike na gledanje i podigli gledanost svoje platforme kojoj se, kao i portalima, može pristupiti preko laptopa i mobitela.

"Clickbait" je prava "clickbaitovska" serija koja, ako ništa, barem to ne skriva, već ponosno ističe u naslovu. "Otac. Suprug. Brat. Lažljivac?", stoji na plakatu serije na kojem Adrian Grenier ("Entourage") sjedi s natpisom u rukama "Na pet milijuna klikova, umirem", uhvaćen u ekranu mobitela unutar ekrana mobitela.

Fina navlakuša, uz sinopsis "Kad obiteljski čovjek Nick Brewer postane žrtva otmice u zločinu sa zlokobnim internetskim obratom, njegovi najbliži pokušavaju otkriti tko stoji iza toga i zašto...".

Mnogi će, privučeni prethodno navedenim, "kliknuti" na seriju, očekujući dobar "whodunit/whydunit" triler s elementima društvenog komentara.

I doista, "Clickbait" se načelno pozicionira upravo kao takav triler dok pokušava nešto reći o utjecaju modernog "online" svijeta na pojedinca i viralnim opasnostima koje vrebaju na klik miša, vizualizirajući poruke i aplikacije na ekranu.

Međutim, iz jedne epizode u drugu, nakon što Nick misteriozno nestane i osvane otet u viralnom videu, a njegova sestra (Zoe Kazan, "Ruby Sparks") i supruga (Betty Gabriel, "Get Out!") krenu u potragu, jasno je da je posrijedi dobar triler samo za one kojima će ovo biti prvi ili jedan od prvih trilera u životu.

Serija je gledljiva, ali jeftina i krajnje generička, jedna od onih s pokretne "streaming" trake kojima je glavni smisao držati gledatelja zakačenim za ekran u "bingewatching" stilu, čisto da se nešto gleda, tj. konzumira neki sadržaj i ubija vrijeme, bez trunke emotivnog angažmana prema priči ili nekom od mahom jednodimenzionalnih, papirnatih likova.

To bi ozbiljnijim serijofilima/filmofilima moglo biti razočaravajuće uzevši u obzir imena kreatora, Tonya Ayresa (kreirao "Stateless", jednu od boljih serija na Netflixu od početka godine) i Christiana Whitea (scenarist nedavnog sjajnog horora "Relikt").

Mogao bi im biti razočaravajuć i rasplet, premda upozorava na opasnosti od interneta, krađe identiteta i ljudi s druge strane ekrana koji vole živjeti tuđe živote (i pretvarati se da su netko drugi) u nedostatku vlastitog. "Clickbait" je, ponovimo, "clickbaitovski" triler.

SERIJA: Clickbait; triler; SAD, 2021. KREATOR: Ayres i Christian White ULOGE: Zoe Kazan, Netty Gabriel OCJENA: ** ½

06. prosinac 2021 00:16