Najavljivan kao nešto ekstra, Netflixov "Lupin" je prije ništa ekstra. Razmjerno okej(ish) serija "za ubiti" popodne ili večer, protočna za gledanje, korektno producirana, režirana i glumljena. No, generalno, "Lupin" je u okvirima nekakvoga generičkog prosjeka koji jedino razbija stvarnim imigrantskim kontekstualiziranjem fikcionalnog lika i djela iz predloška Mauricea Leblanca, stvorenog 1905. godine.
Takozvani gospodin lopov i majstor prerušavanja nije bio imigrant u prijašnjim ekranizacijama Leblancove serije romana, kao npr. u filmu "Arsene Lupin" iz 2004. s Romainom Durisom u glavnoj ulozi. Sada jest, u skladu s društveno-političkim kretanjima u Francuskoj i Europi, i to seriji daje određenu svježinu, među ostalim, u scenama kad se junak poziva na rasizam da nadmudri oponente. Odnosno, protagonist "Lupina" nije Lupin "per se", već je inspiriran ostavštinom LeBlancova junaka čije je ukoričene avanture upijao od malih nogu zaslugom oca.
On je Assane Diop, senegalski imigrant u Parizu, u tumačenju velike francuske zvijezde i dopadljivoga glumca Omara Sya ("Nedodirljivi"), koji se mogao poistovjetiti s likom kao netko kome je otac također iz Senegala. Assane priprema pljačke lopovski se ugledajući u idola Lupina, a da nije lopov samo radi običnog lopovluka. To ide u prilog i liku i seriji koja se ugleda i u Sveca, crpeći inspiraciju iz podcijenjenog filma s Valom Kilmerom u špijunskoj vibri i krinkama.
Assaneu nije problem glumiti da je domar/čistač u Louvreu i maskirati se u dostavljača na biciklu, starca..., ali "Lupin" nije posvećen njegovom "pretvaranju" u likove kao "The Saint" i ne postaje Syev "masterclass" iz glume i igranja uloga, što je uspio postići Kilmer. Prva epizoda je najbolje režirana u scenama kad Assane planira i izvodi pljačku ogrlice kraljice Marije Antoanete iz Louvrea, za koju je njegov otac bio krivo optužen i utamničen, i ubio se u zatvoru.
Sportski automobil prolijeće kroz kupolu Louvrea u akcijskoj sceni koju je jedva dočekao redatelj serije Louis Leterrier, nekadašnji Bessonov pulen ("Transporter 2", "Vjerni Danny") s neujednačenom hollywoodskom blockbuster karijerom ("Nevjerojatni Hulk", "Sudar Titana", "Majstori iluzije") do izgnanstva nakon promašaja "(Ne)Profesionalca" i povratka u Francusku. Režiser ubacuje još poneku akcijsku scenu, poput potjere u garaži/po krovovima, trudeći se (o)držati ritam petodijelne serije koja nakon nastupne epizode stagnira u uzbuđenjima, ali ostaje gledljiva do kraja s "cliffhangerom" za nastavak ovoga ljeta.
"Mađioničar je iskreniji od lopova, on kaže da će vas prevariti", rekao nam je 2013. u ekskluzivnom intervjuu Leterrier koji je tu na poznatom terenu nakon filma "Now You See Me", tj. "Majstori iluzije", budući da Assane radi slično kao i njegovi prijašnji mađioničarski protagonisti, otimajući od bogatih i ispravljajući krivde siromašnih. I Letterier se igra mađioničara, prodajući iluziju da je "Lupin" bolji no što jest i uspijevajući prevariti mnoge. "Lupin" je već postao Netflixova najpopularnija francuska serija, ujedno prva koja je upala na top-ten gledanosti moćnog streaming servisa.