Bitka Rimljana s Germanima iz uvoda Oscarom nagrađenog filma "Gladiator" produžena na šest epizoda. Tako bi se najkraće mogli opisati "Barbari", najnovija serija s logom Netflixa, nastala u europskoj, tj. njemačkoj produkciji, koju kreatorski potpisuju Andreas Heckman, Arne Nolting i Jan Martin Scharf, a kao koredatelj Steve Saint Leger (režirao neke epizode "Vikinga", korežirao SF akcijski film "Lockout" s Guyom Pearceom).
Netflix je već imao uspjeha s plasiranjem njemačkih serija na međunarodno tržište, a ako "Barbaren"/"Barbarians" nije na razini "Dark", to je svejedno gledljiva, atraktivna i povremeno uzbudljiva serija na tragu "Vikings".
Pohvalno je da je autentično snimljena na njemačkom i latinskom, ne engleskom jeziku, a realizirana je uz solidan budžet s lokalno poznatom glumačkom ekipom, među kojima bi hrvatski gledatelji mogli prepoznati Ronalda Zehrfelda (filmovi "Barbara" i "Phoenix" Christiana Petzolda), kao i prezime Kinski (Nikolai, Klausov sin).
Okosnica serije za ljubitelje povijesne tematike čuvena je bitka Rimljana i ujedinjenih germanskih plemena u Teutoburškoj šumi u prvom stoljeću. Okončana pobjedom germanskih plemena, bitka je promijenila tijek povijesti, poljuljala temelje dotad čvrstog Rimskog carstva i dala Germanima materijala za ispisivanje patriotske mitologije.
Uvodni kadrovi skiciraju razmjere velike "gladijatorske" bitke u akcijskim scenama s borbama u totalima i krvoliptanjima u "slow motionima", ali posrijedi je samo navlakuša – do nje će doći tek u šestoj i posljednjoj epizodi. Akcija je dotad svedenija i isporučena u periodičnom ritmu. Ipak, serija teče prilično glatko zbog razumnog trajanja i minimalnog rastezanja naracije (šest epizoda u prosječnom trajanju od 40-ak minuta), koja počinje nekoliko mjeseci prije bitke, zahuktavajući konflikt Rimljana i Germana.
Imperijalistički Rim je okupirajuća sila, a Germani, koje Rimljani nazivaju barbarima, nešto su poput ozbiljnijih Gala. Germani će pokazati zube "najvećoj vojsci na svijetu" nakon što im dojadi klečati i ljubiti zlatnog rimskog orla u rukama izaslanika novog rimskog senatora Vara (Gaetano Aronica), te plaćati povećani danak u stoci i povrću.
Sukob eskalira za vrijeme jedne takve situacije i rimskim mačem je proboden mlađi brat Thusnelde (Jeanne Goursaud), kćerke germanskog poglavice/"reika" koji je na početku prve epizode planira prodati vođi drugog plemena za pet konja i savez, što je za nju problem jer zaljubljena je u lokalnog mačevaoca Folkwina Wolfspeera (David Schütter), a ako se njihova zabranjena ljubav otkrije, bit će izopćeni iz sela.
Thusnelda i Folkwin ne mogu javno ljubovati, ali zato mogu isplanirati i realizirati pobunu, tj. osvetu Rimljanima: infiltirat će se u rimski kamp i ukrasti zlatnog orla kao simbol Rima. Tračak sive u crno-bijelu karakternu podjelu serije (Rimljani su negativci, Germani junaci) dolazi u liku Armina (Laurence Rupp).
On je posvojeni Varov sin, German po rođenju, Thusneldin i Folkwinov prijatelj iz djetinjstva, kojeg je otac ponudio Rimu kao danak za mir. Odgojen kao Rimljanin, s germanskom krvi što kola njegovim venama, Armin je razapet i, kao takav, daleko najkompleksniji lik.
Karakteri i međuodnosi ove serije baš i nisu izgrađeni i ne uspijevaju se razviti/nametnuti kao pamtljivi, za razliku od aktera "Igre prijestolja" i "Vikinga", serijskih "seks, povijest i nasilje" uzora "Barbara" koji se, dakako, ugledaju i na serije i na filmove, od čistih historijskih epova poput "Gladijatora" do onih sa "sword&sorcery" daškom natprirodnog tipa "13. ratnik" i "GOT".
Nadnaravni, mitski elementi Netflixove serije samo su natuknuti (proročice/vračare). Trebali bi se podrobnije istražiti, a likovi uslojiti u drugoj sezoni ako "Barbarians" želi postati novi "Vikings" ili "Game Of Thrones". Ovako je to još jedna instant-gledljiva, ali i instant-zaboravljiva serija. Serija koja živi na uvodnom momentumu obećanog povijesnog spektakla i tjera gledatelja da je nastavi pratiti iz epizode u epizodu, namamljen onim što ga čeka i što se u konačnici, srećom, uglavnom isplati dočekati.