Očekujte neočekivano. Tako bi se najkraće mogla opisati španjolska serija "Nevini" ("El inocente").
Španjolska ekranizacija istoimena bestselerskog romana američkog majstora trilera Harlan Coben "The Innocent" iz 2005. vjerojatno je najnepredvidljivija serija od početka godine, pa i nešto šire.
Ova kategorizacija veliki je kompliment za novu seriju s logom Netflixa, pod kreatorskom paskom Oriola Paula i Jordija Valleje. Mnoge serije danas su sve samo ne nepredvidljive, nerijetko nastale po ovoj ili onoj štanc-špranci.
Srećom, "Nevini" nisu takvi. Nedavno viđen u hrvatskim kinima u pravom trileru "Pogrešan korak", mladi i popularni španjolski glumac Mario Casas glumi studenta prava Matea Vidala koji jedne večeri upadne u tučnjavu ispred diskokluba i nehotice oduzme život nekom momku braneći brata (Jordi Coll).
Mateo dobiva četiri godine zatvora, gdje će se promijeniti i očvrsnuti kako bi preživio. Osam godina nakon izlaska, Mateo je naizgled sredio život, premda ga pucaju flešbekovi na zatvor i nalazi se potajice s majkom stradalog momka (Ana Vagener).
On radi u bratovoj odvjetničkoj firmi, u vezi je s Oliviom Costom (Aura Garrido) i traže kuću dok čekaju prinovu. Međutim, jedan poziv mijenja sve i okreće mu život naopačke.
Poziv stiže s Olivijinog mobitela dok je ona na poslovnom putu, ali s druge strane "žice" je neki muškarac koji mu, potom, šalje njezine nage fotke, a i sam osvane gol u kadru videoporuka, i to pored nje, dok ona spava.
Tko je on? "Netko tko zna njezine tajne". A koje su točno njezine tajne? I tko je tip koji ga je pokušao pregaziti i prijetio mu pištoljem?
Taman kad doznamo da je Olivia uvučena u nešto što očito nije rekla Mateu, prva epizoda završava, a druga počinje sa skroz drugim likom – detektivkom Lorenom Ortiz (Alexandra Jimenez) koja istražuje navodno samoubojstvo časne sestre (Juana Acosta).
Tek sami kraj druge epizode ponovno doslovno kuca na vrata Mateova života, da bi nas narator, koji o svima zna sve, u trećoj opet korjenito upoznao s novim važnim likom (stradalom časnom) i tako dalje.
Naracija/dramaturgija je štafetna i ide od jednog do drugog lika kojima je zajedničko to da pokušavaju pobjeći od mračne prošlosti.
Na taj način se mijenjaju perspektive i slaže mozaik misteriozno-trilerskog "puzzlea" dok se priča spušta u deveti krug španjolskog podzemnog svijeta s korumpiranim policajcima, svodnicima, prostitutkama i orgijama, povezanim i s ljudima na visokim pozicijama.
Pristup je osvježavajući i bez njega bi "El inocente" lako mogao biti u rangu "Sky Rojo"; na nedavnu, također španjolsku seriju ionako nalikuje u određenim stilskim rješenjima, inzistiranju na seksu i nasilju te podzapletu s prostitutkama u bijegu od svodnika.
U osnovi je i ovo sapunica iz španjolskog podzemlja, no koncipirana kao napetica i slagalica s nizom obrata koja se prati sa zanimanjem.
Gledatelja kompulzivno zanima i da vidi hoće li se zaplet na granici nevjerice raspasti do raspleta i probušiti balon sapunice-napetice, ali to se ne događa i ambiciozniji serijofili bi na koncu trebali biti zadovoljni. "Nevini" su "krivi" za dobar "binge".