Overlay
obljetnica

Sto godina kuće Gucci: stoljeće od utemeljenja, moćni brend je razapet na dvije strane, ali nikad nam nije bio zanimljiviji i intrigantniji

Piše Eda Vujević
Foto Profimedia, Gucci
13. srpnja 2021. - 11:46

U godini kad modna kuća Gucci slavi čitavih stotinu godina od svoga utemeljenja, taj moćni brend, danas pod kapom francuske luksuzne tvrtke Kering, 'razapet' je na dvije strane. Jedna je strana očekivano glamurozna i gučijevska i u njoj 'timbar' udara kreativni direktor Guccija Alessandro Michele koji posljednjih šest godina rukovodi svim onim što izlazi iz Guccija, a druga je strana također glamurozna, ali se Guccijevima nimalo ne sviđa. Toj drugoj strani pripada upravo snimljeni film koji bi u kina trebao doći u studenome ove godine, ali koji već sada jako brine i, čini se, vrijeđa članove obitelji Gucci. Riječ je o filmu 'House of Gucci' redatelja Ridleyja Scotta koji se temelji na knjizi “The House of Gucci: A Sensational Story of Murder, Madness, Glamour and Greed”, autorice Sare Gay Forden, i obrađuje ubojstvo utemeljiteljevog unuka Maurizija Guccija, koji je bio na čelu tvrtke od 1983. do 1993., a koji je ubijen 1995. godine.

U filmu glume zvijezde Adam Driver i Lady Gaga u ulozi Maurizija Guccija i njegove bivše supruge Patrizije Reggiani koja je ubojstvo svog muža i naručila te već odslužila zatvorsku kaznu. Patriziju su talijanski mediji prozvali 'crnom udovicom' jer je naručila ubojstvo svoga supruga kad ju je napustio zbog druge žene. Uhićena je 1997. i bila je osuđena na 16 godina zatvora.

image
Ipa/Pa Images/Profimedia

- Jako smo razočarani. Kažem to u ime obitelji. Kradu obiteljski identitet zbog zarade, da bi povećali doprinose holivudskom sistemu. Naša obitelj ima identitet i privatnost. Možemo pričati o svemu, ali postoje granice koje se ne smiju prijeći, kazala je Maurizijeva rodica Patrizia Gucci za Associated Press te dodala i da je šokirana fotografijama koje su sa seta plasirane u javnost. Riječ je o fotografijama Al Pacina koji u filmu glumi Alda Guccija i fotografijama Jareda Letoa u ulozi Paola Guccija.

- Moj djed bio je vrlo lijep čovjek, poput svih Guccija, i vrlo visok, plavih očiju i vrlo elegantan. Glumi ga Al Pacino, koji ne samo da nije visok, nego je, koliko sam vidjela, debeo, ružan, s nekakvim zaliscima. Sramotno, jer Pacino nimalo ne podsjeća na djeda, rekla je Patrizia Gucci dodajući da je Jared Leto na nekim slikama prikazan s neurednom kosom u ulozi Paola te da je to 'užasno, užasno i jako uvredljivo'.

image
Profimedia

O filmu se ovih dana oglasila i Salma Hayek koja u 'Kući Gucci' glumi Pinu Auriemmu, blisku prijateljicu ubojite Patrizije. Salma Hayek je ishvalila Lady Gagu te kazala kako je riječ o 'profesionalnoj i nevjerojatno talentiranoj ženi koja je tako dobro savladala naglasak da doista zvuči kao Patrizia Reggiani'. Istina, riječ Salme Hayek, bez obzira na njezinu glumačku slavu, ne bi toliko značila da ona nije udata za Françoisa-Henrija Pinaulta, francuskog biznismena te predsjednika i izvršnog direktora Keringa koji je vlasnik i Guccija. S te strane, koliko god se obitelj Gucci ljutila, riječ Salme Hayek je, u neku ruku, i riječ – gazdarice.

Dakako, gazdarica je uključena i u svjetliju stranu proslave velikog jubileja kuće Gucci. U znak obilježavanja stote obljetnice, Alessandro Michele je u galeriji Gucci Garden, na firentinskom trgu Piazza della Signoria, priredio izložbu koja naglašava neke prekretnice u njegovoj eri. Tu se ubrajaju reklamna kampanja za parfeme s transrodnim modelom, potpuno crna glumačka postava za kampanju 2017. i kampanja za ruževe sa 'običnim' licima u svim njihovim nesavršenostima. Izložba će biti prikazana u još sedam gradova, uključujući Šangaj, Tokio, Sydney i Seul. Alessandra Michelea, 48-godišnjeg dizajnera doveo je na to prestižno mjesto izvršni direktor Marco Bizzarri koji je prije toga bio predsjednik i izvršni direktor Stelle McCartney i Bottege Venete. On je nepoznatog Michelea izvukao iz dizajnerskog tima Gucci i postavio za kreativnog direktora u siječnju 2015. godine, omogućujući mu slobodu da prijeđe uobičajene sheme vođenja luksuznog poslovnog modela.

image
Profimedia

- Nitko tada nije želio, možemo to reći, transeksualca u svijetu ljepote, rekao je Michele novinarima prošlog tjedna u Firenci. Rekao je da je kampanja, u kojoj su Hari Nef, Petra Collins i Dakota Johnson šetali uronjeni u poljsko, divlje cvijeće, dokazala da konvencionalna modna industrija griješi stvarajući "apsolutno ženske slike".

- Ako moda i modno tržište žele i dalje biti važne na sceni, moraju se otvarati različitostima. Ta je kampanja na vrlo nježan i vrlo poetičan način dala prostor i glas svijetu drugačije ženstvenosti, rekao je Michele. Isto tako, Michele je rekao i da je angažiranje samo crnih modela u kampanji 2017. godine bilo proboj, napominjući da su se "stvari u posljednjih godinu dana vrtoglavo i vrlo brzo promijenile". Godina pandemije bila je za Gucci godina suradnje, uključujući suradnju s brendovima kao North Face, odajući počast američkom dizajneru Kenu Scottu, ali i japanskom manga brendu Doraemon.

image
Profimedia

Alessandro Michele odlučio je i za proslavu 100. rođendana Guccija, osim izložbe, stvoriti i nešto posebno. Inspirirao se bogatim arhivom modne kuće: vratio je konjički stil kroz hlače, čizme, bičeve, torbe s konjskim repom i pokrivala za glavu čija silueta podsjeća na kacige. Osvrnuo se na seksi eru Toma Forda, prozirne haljine i baršunasta odijela. No suradnja s Balenciagom koji je još jedan krunski dragulj u vlasničkom portfelju Keringa, stići će u trgovine na jesen.

Geometrijske siluete s naglašenim ramenima, čizme-čarape i male sunčane naočale, zaštitni znakovi Balenciage, sada su spojeni sa Guccijevim logom, a 'logomanijake’ će oduševiti komadi koji spajaju zaštitne znakove oba brenda: šljokičave jakne s natpisima izvezenim sitnim kristalima, torbice prepoznatljivog Balenciaginog dizajna, uz dodatak Guccijevog duplog G… Premda su mediji puni izvještaja o krizi modne industrije, osobito one luksuzne, u prvom tromjesečju ove, slavljeničke godine, prihodi su Gucciju porasli za dvadeset posto, odnosno za 2,16 milijuna eura u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.

image
Profimedia

Još uvijek je velik broj onih kojima cijena, čak i gučijevska, ne predstavlja problem. Uostalom, kako je davno kazao utemeljitelj tvrtke, Guccio Gucci (1881 – 1953), 'oni koji uopće pamte cijenu koju su platili za moje cipele ili torbicu, to nisu ljudi koji si mogu priuštiti Gucci kvalitetu'. Očito je bio u pravu...

Pratite Stil i na Instagramu!

26. rujan 2021 04:48