Overlay
samo prirodno!

Kozmetika koja ‘čisti novčanik‘? Ne nužno! Iako je clean beauty na zlu glasu zbog nepristupačnosti, na našem je tržištu nekoliko super brendova s povoljnim cijenama

Piše Jelena Vrcelj
Foto Depositphotos
20. svibnja 2022. - 16:17

Pokušaji kozmetičke industrije da se prebaci na clean metode ne samo sastava, nego i proizvodnje, pakiranja te distribuiranja proizvoda, u skladu su s nastojanjima modernih kupaca da se brinu ne samo o sebi, nego i onome što ostaje iza njih. Briga o okolišu nije više samo pokret šačice entuzijasta, zelena je svijest sve raširenija. A danas kao da svatko tko imalo drži do sebe zna barem osnovno o sastojcima proizvoda koje koristi i štetnosti onih koje ne koristi. Iz očitog razloga.

Jednostavno se više pazi na ono što stavljamo na kožu, informira se o tome odakle ti sastojci dolaze, a kad je riječ o pakiranjima, sve se manje brendova bazira na atraktivnim, "skupim" (koje često samo tako djeluju) i nepotrebno ekstravagantnim ambalažama, a sve se više zamjećuje povratak minimalizmu. Tamne staklene bočice i jednostavnost nekako su postali moderna, organic estetika.

A što je točno clean kozmetika?

Ukratko, točno ono što ta riječ znači – čista, lišena štetnih sastojaka. Ipak, može li kozmetika biti potpuno takva? Neki će reći da ne može. Kazat će i da su clean proizvodi danas 90 posto marketing (spomenute tamne staklene bočice i minimalističke etikete), a 10 posto je stvarna briga o sastojcima. No ovo je globalni trend koji je otpočeo još 2019., a u eri groznih stvari koje se događaju u svijetu, briga o onome što možemo kontrolirati gotovo da donosi dozu psihičke stabilnosti.

Clean podrazumijeva i testiranje bez okrutnosti, prirodne sastojke, čak i veganske formule, održivost, etičnost te izbjegavanje kemikalija. No ovo je vrlo sklizak teren, jer se svaka od ovih stavki, kažu eksperti, može marketinški dovoljno dobro izmanipulirati te u konačnici servirati prosječan proizvod. Prosječan, ali "napucan".

Je li sva prirodna kozmetika nužno i clean?

Ne baš. Sintetički sastojci ne moraju biti sami po sebi loši za kožu, no ono što sva clean kozmetika mora zadovoljavati jest lišenost štetnih sastojaka. Danas, kad je globalno uvriježeno da brinuti se o sebi znači podjednako paziti na to što unosimo u organizam, ali i što nanosimo na kožu, o čistoći proizvoda govori se više nego ikada prije.

Postoji tako mnoštvo sigurnih sastojaka koji donose dokazanu dobrobit u njezi kože, a oni ne moraju nužno biti prirodnog podrijetla. No mnogi jesu, i baš otud to učestalo miješanje prirodne s clean kozmetikom. 

A kao što vlada popularna zabluda kad je zdrava hrana u pitanju, većina drži da je i ova vrsta kozmetike preskupa, stoga i nedostupna običnom kupcu. Zato smo odlučili istražiti koji su to clean brendovi na našem tržištu za koje nećete morati izdvojiti jednu mjesečnu plaću.

L'Adria

Riječ je o hrvatskom brendu preparativne kozmetike koji svoje sastojke crpi iz Jadranskog mora – otud i ime. Njihovi su proizvodi formulirani bez PEG-a, polisorbata, mineralnih ulja, fenoksietanola, parfema i eteričnih ulja te ih zato mogu koristiti i oni s najosjetljivijim tipom kože. 

Ambalaža je staklena i može se reciklirati, a sastojci su formulirani pomoću algi iz Jadrana, skvalana iz masline i drugih bogatstava koje nudi priroda u Dalmaciji. Kombiniranje proizvoda jako je važno, napominju iz brenda, a pozivaju na minimalizam – nakon čišćenja lica preporučuju nanošenje seruma i bogate kreme, dakle u konačnici imate skincare rutinu od svega tri koraka.

Već tijekom prvog korištenja njihovih proizvoda jasno je da se radi o laganim teksturama koje se brzo upijaju. Instant revitalizing serum za trenutnu revitalizaciju sadrži koncentriranu snagu jadranskih algi, kojom se one štite od dehidrirajućeg slanog okoliša. I moramo priznati da je koža nakon nanošenja zaista ugodno nahranjena i osjećaj hidratacije prati je do idućeg umivanja. Još važnije, tekstura nije "ljepljiva", osjećaj je stvarno jako ugodan.

Serum se potom "zaključava" regenerativnom kremom, koja opet sadrži alge i kolagen. Regenerativna se krema, naravno, može koristiti i sama, a ako bismo morali izdvojiti samo jedan proizvod L'Adrije, to bi bio ovaj. U ponudi su im još i Clarifying serum za masnu, problematičnu kožu i Rejuvenating oil, a kad su cleanseri u pitanju, postoji više vrsta, ovisno o tipu kože. 

REN

Ova britanska marka spada u clean pionire. U svojim proizvodima ne koriste sulfate, mineralna ulja, sintetičke mirise, parabene, silikone i ne testiraju ih na životinjama. Mnogima sasvim dosta da se upuste u korištenje, a iskustva ljudi prilično su dobra – mnogi se "kunu" u REN i vjerni su mu godinama, dok, naravno, ima i onih koji tvrde da su im proizvodi precijenjeni.

Naime, REN je stvarno nešto skuplji. Kod ovog brenda na prvu nas je kupio specifičan miris koji ne ostavlja dojam umjetnoga, nego je nježan i ugodan. Njihov T-zone control cleansing gel idealan je za sve masnije kože, a opet, ne ostavlja neugodan osjećaj zatezanja i dehidracije. Posvjetljujuća gel krema s vitaminom C lagane je teksture i ostavlja lice svježim, a idealna je kao podloga za nanošenje make-upa. No kad je u pitanju rješavanje problema hiperpigmentacije, radi malo ili ništa, barem prema našem iskustvu.

Vita mineral hidratantna i hranjiva krema proizvod je kojem bismo se svakako vratili. Kad kažu da je hidratacija intenzivna, uopće ne pretjeruju.

Q+A kozmetika 

Jeste li ikad u obilasku parfumerije ili drogerije išli od proizvoda do proizvoda s upitnikom iznad glave? Prvi preparat koji ste uzeli u ruke "čisti i osvježava, ostavlja lice ugodno nahranjenim". Drugi kojem ste prišli isto tako "čisti i osvježava, ostavlja lice hidratiziranim", treći... No, shvatili ste bit. Zvuče kao prazne fraze, a malo toga na pakiranju odgovara na vaše specifično pitanje.

Baš nam je zato ovaj brend zapeo za oko. Q&A doslovce donosi pitanje i odgovor (question and answer). Formulirana bez umjetnih mirisa, ova uglavnom veganska kozmetika odobrena je i od COSMOS-a (COSmetic Organic and Natural Standard). Dakle, certifikat ima, a ono što je najbolje, informira vas o svojim sastojcima. 

Bilo da se odlučite na njihove peptide, niacinamid, vitamin C ili neki drugi proizvod (a ponuda im je široka), na bočici ćete moći pročitati sve što vas zanima o tom sastojku. Na pakiranju su označene i razne druge stavke, primjerice za koji je tip kože namijenjen i u čemu točno pomaže.

Uz to, cjenovno je ovo prilično povoljan brend. Isprobali smo tek spomenute peptide, odnosno anti-aging serum na bazi vode, koji lice ostavlja lijepo sjajnim i pomaže u apsorpciji onoga što dolazi poslije. Kažu da umiruje i zateže kožu, za ovo prvo možemo garantirati, a ovo drugo... Možda treba vremena. Ovom brendu svakako dajemo šansu.

Immortella

Immortella dolazi iz Tučepa i simbol brenda je smilje (lat. immortella), a predstavlja kombinaciju prirodnog, domaćeg i ručno proizvedenog, dovoljno da nas potakne da isprobamo. Naznačeno je da su sastojci visokokvalitetni, a sve smilje koje koriste iz ekološkog je uzgoja. Njihovi proizvodi imaju tri namjene – pomažu u obnavljanju kože, intenzivno njeguju i hidratiziraju.

Isprobali smo tonik u spreju i kremu za lice koja sadrži gel crvenih algi, argan, noćurak, jojobu i, naravno, smilje. Sva su ulja koja brend koristi hladno prešana. Tonik je osvježavajući "pretkorak" kremi, posebno je nježan i smiruje kožu, a kažu i da pomaže kod vezivanja hranjivih sastojaka kreme.

No krema je proizvod koji bismo svakako preporučili. Neka vas ne brine to što je "teška", nanesite je noću – do ujutro se lijepo upije i lice je vidljivo nahranjeno. No stvarno je bogata, baš kao i uljni serum za lice iz iste linije. On sadrži vitamin E, a predstavlja zadnji korak njege. Ovu vrstu proizvoda svakako čuvajte za noć, pogotovo kad vam je lice isušeno.

Immortella nudi i proizvode za njegu tijela, losion sa shea maslacem, suho ulje i kremu za ruke koja nas je ugodno iznenadila. Ne ostavlja mastan trag, a intenzivno njeguje.

Melvita

Organska kozmetika proizvedena na jugu Francuske godinama oduševljava ljubitelje prirodnih sastojaka u njezi kože tijela i lica te kose. Melvita također spada u svojevrsne pionire budući da postoji već više od tri desetljeća, no neka vas to ne brine, sasvim je u skladu s vremenom. Ne sadrži štetne, "kontroverzne" sastojke, uzimaju iz prirode i formuliraju proizvode u skladu s njom.

Melvita nam je, iskreno, već toliko dugo na listi omiljenih da smo je gotovo izostavili iz popisa. No vrijedi spomenuti neke njihove novitete, poput Dvofaznog losiona za blistavu put, namijenjenog koži s hiperpigmentacijama. Nedvojbeno najbolji proizvod iz te linije koji ostavlja lice sjajnim i zaglađenim, a kao i da umanjuje pojavu flekica. Nešto je između tonika i seruma te se nanosi prije hidratantne kreme, a nakon korištenja stvarno imate osjećaj blistavosti na koži.

Iz iste je linije i 4D krema za blistavu put, koja sadrži morski narcis, japansku biljku ljepote i ekstrakt bijelog ljiljana. Namijenjena je ujednačavanju tena i borbi protiv pigmentacijskih nepravilnosti, ali moramo napomenuti da, kao i ostali proizvodi s ovom namjenom, nema trenutni učinak. Nećete se preko noći probuditi s licem lišenim tamnih mrljica, ali ten je ujednačeniji, a lice blistavo.

19. travanj 2024 02:18