Overlay
Peznt

Zavoljeli smo ga zbog ‘Bureka‘, a uskoro ćemo ga slušati na Ultri: popričali smo s DJ-em koji je ucrtao Hrvatsku na svjetsku kartu elektroničke glazbe

Piše Sandro Pogutz
Foto SHOOTING LIKE PABLO
24. lipnja 2022. - 17:32

Ono kad ti se najveći hit zove "Burek", a imaš i pjesmu "Kume"… reklo bi se da si balkanska trap ili turbofolk zvijezda. Pogotovo ako ti je umjetničko ime Seljak ili – točnije i "urbanije" – PEZNT. Reklo bi se, ali krivo!

PEZNT ili Tom Pasanec (42) glazbeni je menadžer, producent i autor, klupski i radijski DJ i izvođač koji je ucrtao Hrvatsku na svjetsku kartu elektroničke glazbe, ali o tome možda ništa ne znate, iako je on bio lider snažnog vala klupske i lokalne radijske scene u dva najbolja hrvatska desetljeća za nju. Računajući od 1994., kada je s tek 14 godina dobio svoj prvi honorar za "šihtu" na Radio Kutini.

Kaže da nikad nije odustao od ciljeva koje si je zacrtao još tada, kao klinac. I ostvaruje ih uspješno već gotovo 30 godina pa je danas globalni igrač. Ne baš toliki da bi ovog ljeta nastupio na pozornici Ultra Europe Festivala u Splitu, ali dovoljno velik da se na jednom od brodskih partyja pridruži moćnom DJ-u Rogeru Sanchezu, dobitniku Grammyja.

Zavidna produktivnost

Odakle on na Ultri i što će na njoj izvesti – pitam Toma, koji objašnjava:

"Ultra svake godine ubacuje nove strane, ali i domaće izvođače za koje smatraju da su napravili nešto značajno na međunarodnoj glazbenoj sceni, tako da je ovo bio logičan slijed. Što se tiče samog nastupa, uvijek pokušavam prezentirati materijale koji će tek izaći i za koje mislim da imaju pontencijala, ali u globalu nikad ne planiram set u potpunosti. Eventualno zamislim s kojom ću stvari otvoriti, ali ostalo prepuštam iskustvu i improvizaciji, prateći kako publika reagira."

Kao jedan od najproduktivnijih autora iz Hrvatske na međunarodnom glazbenom tržištu, Pasanec je skladao i producirao više od 350 glazbenih izdanja za široku lepezu renomiranih svjetskih izdavačkih kuća.

"Burek" se, još vruć, 2017. godine našao na prvom mjestu prodaje na najjačim download servisima za klupsku glazbu u svijetu, američkom Traxsourceu i Beatportu. Nakon toga slijede nastupi u Gruziji, Njemačkoj, Nizozemskoj, Češkoj i zemljama regije. Isto izdanje je kasnije licencirano za Defected Records UK, čime je PEZNT postao prvi regionalni izvođač za najpoznatiju svjetsku izdavačku etiketu house glazbe.

Iduće godine, pjesmu "Kume" objavit će jedan od najpoznatijih američkih izdavača, Strictly Rhythm, a prvi put emitirana je na, ni više ni manje nego – BBC Radio 1.

PEZNT je i prvi hrvatski izvođač koji je potpisao za američki Warner Music, kod kojeg ima dva singla, a 2020. godine njegov prvi album, "Paid In Full", doseže visoko 10. mjesto najprodavanijih albuma na Traxsourceu. U prestižnom američkom "DMC Magazinu" dobio je ocjenu 4,5/5 kao jedan od najboljih albuma te godine.

Nakon pokretanja projekta PEZNT u 2016. godini većina pjesama – uz odličnu prodaju i prihvaćanje u klubovima diljem svijeta – dobiva snažan uzgon emitiranjem u programima najvažnijih radio postaja koje kreiraju trendove u svijetu glazbe. Uz BBC Radio 1 tu su i VB, Sirius XM i Apple Music, što je sve dokaz da se radi o visoko kvalitetnom izvođaču s velikim potencijalom o kojem Hrvati uglavnom pojma nemaju, ali on se time ne opterećuje:

"Prije me to puno više mučilo, ali kako mi valjda 90 posto prometa dolazi iz inozemstva više se time ne zamaram. Vrhunska kvaliteta i profesionalnost je ono što me uvijek vodilo u svemu što radim. Kućna adresa mi je trenutačno u Zagrebu, a prava ljepota je što svoj posao mogu raditi iz bilo koje zemlje."

Menadžer u IT sektoru

Tom Pasanec je ranije izgradio i ozbiljnu menadžersku karijeru u IT sektoru. Više od 12 godina radio je za američku Intel Corporation, a onda se odlučio vratiti i u potpunosti posvetiti glazbi u svojoj tvrtki Blacksoul Music koja se bavi svime vezanim za glazbu. A to uključuje i domaću podršku organizaciji najjače regionalne smotre house glazbe, Defected Croatia festivala, koji već godinama na jadransku obalu dovodi najzvučnija svjetska imena tog žanra.

"Uvijek sam sjedio bar na dvije stolice jer sam kreativac i obožavam multitasking. I prije međunarodne IT karijere radio sam dva posla jer je bilo nemoguće opstati samo kroz bavljenje elektroničkom glazbom. Nije bilo lako, ali meni je to financijski omogućilo da ne kompromitiram kvalitetu svoje glazbe. Želim da PEZNT bude sinonim za odlične pjesme i hedonizam", kaže Tom.

image

Album "Paid In Full"

Pjesme na albumu "Paid In Full", koji lako nađete na streaming servisima, dokaz su da tu svoju želju dosljedno ostvaruje, a u vrlo dopadljiv SF omot "upakirao" ga je Damir Talajić, poznati zagrebački crtač za Marvel Comics.

PEZNT ima zvuk koji je kombinacija "živih" i sintetičkih instrumenata. Donosi snažnu emociju house i tech house glazbe, funk groove i precizan smisao za kombinaciju bogatih akorda, glamuroznih diva vokala i vokalnih aranžmana.

Iako na prvijencu ima pjesme s engleskim tekstovima i naslovima, osim "Bureka" (s kojim je sve krenulo i koji se logično našao na njemu) PEZNT je svijetu ponudio i "Kaymak", "Gregadu", "Yogurt", "Sarmu" i "Bisku" jer je ideja bila, kaže Pasanec, "da se kroz sve provuče zezancija. Marketinški je vani to odlično odjeknulo. Od samog imena projekta do naslova pjesama. Tko bi očekivao da će netko tko se doslovce zove 'seljak' doći tako visoko u samom vrhu svjetske elektroničke scene", kaže on kojemu je sve to urnebesno zabavno.

U jednom intervjuu iz 2018. rekao je kako smatra da je tek na 30 posto svojih kapaciteta. To se u međuvremenu znatno povećalo i kulminiralo australskom turnejom, ali 2020. je sve usporila pandemija i tek sada se – i kao PEZNT, i s Blacksoul Musicom i Mixmag Adria Outdoor festivalom koji ovog ljeta organizira na Krku – ponovno zaozbiljno zahuktava. Prošlu godinu zatvorio je s novim singlom "Ride With Me" koji se 20 tjedana nalazio u Top 20 službene australske klupske liste ARIA i time pripremio teren za osvajanje tržišta s napokon novim albumom.

Suradnja s Jazz orkestrom HRT-a

To će biti inovacija koja mnogo obećava – dosad neviđena suradnja jednog glazbenog "hausmajstora" s jazz orkestrom. Glazba koju Pasanec radi oduvijek je, kako sam kaže, imala elemente jazza, funka i soula jer inače najčešće sluša takvu glazbu u potrazi za inspiracijom. Želja za nastupom uživo s glazbenicima koji osjećaju groove kao i on nije kod Toma nova, pa se odlučio na suradnju s vrhunskim Jazz orkestrom HRT-a pod ravnanjem Mirona Hausera.

Svjetski potencijal te originalne ideje prepoznalo je i Hrvatsko društvo skladatelja koje je stoga prvi put dodijelilo 120.000 kuna jednom elektroničkom projektu u natječaju International. To ni izbliza ne pokriva sve troškove, ali će svakako pomoći da PEZNT što kvalitetnije snimi album na kojem trenutačno radi.

Bilo je već u svijetu suradnji poznatih techno artista s raznim simfonijskim orkestrima, ali nikad dosad nije se dogodio spoj house glazbenika i jazz orkestra. Stoga je Tom Pasanec uvjeren da će to biti važna stvar za hrvatsku glazbu i njezinu promociju u svijetu na kojoj, eto, godinama uspješno radi.

I on i maestro Miron Hauser žele ostvariti doista funkcionalnu cjelinu, tako da se, dok budu izvodili te pjesme, istinski osjeti identitet orkestra spojen s PEZNT-ovim grooveom. Stare pjesme dobit će nove aranžmane i solo dionice. Pasanec je, priznaje, vrlo uzbuđen jer će raditi s vrhunskim glazbenicima, a k tome je i Miron, napominje, "ljubitelj elektroničke glazbe koji odlično poznaje groove".

Pa, 'ajmo onda – groove on! Bit će to sigurno još intrigantnije od vrlo uspješnih fuzija koje je Jazz orkestar HRT-a prošlog ljeta ostvario u programu "Sunčana strana Prisavlja", pa i sa suradnicima koje ne biste očekivali u tom kontekstu, poput Psihomodo popa.

A tek ovo će biti nešto potpuno drukčije i zanimljivije.

24. travanj 2024 07:01