StoryEditor
PanoramaOnline oglašavanje

Hoće li Australija zauvijek izgubiti Google tražilicu? Uvode se nove regulacije i zakoni za tehnološke kompanije

Piše PSD
22. siječnja 2021. - 09:58
(FILES) In this file photo taken on January 22, 2019 a technician passes by a logo of US internet search giant Google during the opening day of a new Berlin office of Google in Berlin. - Google will pay partnered media publishers in three countries and offer some users free access to paywalled news sites, the tech giant said June 25, 2020. The announcement comes after legal battles in France and Australia over Google's refusal to pay news organizations for content.In a blog post the firm said they would launch ”a licensing program to pay publishers for high-quality content for a new news experience” due to launch later this year. (Photo by Tobias SCHWARZ/AFP)Tobias Schwarz

Viši izvršni direktor Googlea u petak je australskoj vladi rekao da će kompanije prestati nuditi svoje funkcije pretraživanja u zemlji ako će zakon, koji bi je prisiljavao da plaća vijesti, ostati nepromijenjen, prenosi Variety.

- Zajedno s neupravljivim financijskim i operativnim rizikom ako bi ova verzija (predloženog zakona) postala zakon, ne bi nam donio stvarni izbor nego da prestanemo s dostupnošću Google pretraživanja u Australiji, rekao je Mel Silva na saslušanju u senatorskom odboru.

Australija planira odobriti zakone koji bi natjerali tehnološke divove, uključujući Google i Facebook, da plaćaju lokalnim izdavačima i televizijama za sadržaj uključen u rezultate pretraživanja ili njihove feedove vijesti.

'Nacrt obveznog kodeksa ponašanja koji upravlja digitalnim platformama i medijskim poduzećima' izradila je australska Komisija za zaštitu tržišnog natjecanja i potrošača, a prvi je put predstavljen krajem srpnja.

Prema trenutnom nacrtu zakona, tehnološke tvrtke moraju pregovarati s izdavačima kako bi se složile oko cijena vijesti. Ali ako se ne uspiju dogovoriti, vlada će imenovati arbitra. Američki tehnološki divovi i američka vlada žele da se odustane od obveznog arbitražnog zahtjeva.

Australski konzervativni premijer Scott Morrisson brzo je odgovorio na te, kako ih on naziva, ucjene. Istaknuo je australsku suverenost i njihovo pravo da donose odluke u svom parlamentu kako god to žele. Pozvao je sve firme da nastave raditi u Australiji, ali i naglasio da će to morati biti pod uvjetima i zakonima koji se ondje donesu.

Ovo je tek najnoviji okršaj u iscrpljujućem ratu između američkih tehnoloških kompanija i Australije. Vlada je i ranije tvrdila da tvrtke ne plaćaju dovoljno poreza u zemlji i da je australska medijska industrija pretrpjela negativni preokret u posljednjem desetljeću kao rezultat rastuće moći internetskih tvrtki.

Morrisonov režim također kaže da su tehnološke tvrtke postale pretjerano moćne. Pregledom koji je doveo do predloženog zakona utvrđeno je da za svakih 100 dolara potrošenih na internetsko oglašavanje Google zaradi 53 dolara, a Facebook 28 dolara. 

S obzirom na to da se zakon odnosi na Facebook, oglasili su se i ljudi iz njegova australskog predstavništva koji mise da je njihova i suradnja novinskih organizacija uzajamna.

- Novinske organizacije ... potiču čitatelje da dijele vijesti na društvenim platformama kako bi povećali čitateljstvo svojih priča. To im pak omogućuje da prodaju više pretplata i oglašavanja. Tijekom prvih pet mjeseci 2020. poslali smo 2,3 milijarde klikova s ​​Facebookovog feeda natrag na australske web stranice s vijestima bez naknade - dodatni promet u vrijednosti od oko 200 milijuna američkih dolara.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

06. ožujak 2021 00:49