StoryEditor
Auto motoSUZUKI IGNIS

Testirali smo: ‘blagi‘ hibrid za osnovni crossover

4. kolovoza 2020. - 06:30
Vojko Bašić/HANZA MEDIA

Ponekad je bolje isprobati i voziti osnovni model nekog automobila kako bi se došlo do spoznaje da se i za manje novca može dobiti pristojno opremljen automobil vrlo sličnih karakteristika i mogućnosti, s obzirom da na našim testovima uglavnom budu „napucanija“ i bolje opremljena vozila. Stoga smo namjerno izabrali Suzukijev mali crossover Ignis s osnovnim paketom opreme GL i prednjim pogonom kako bismo se na vlastitoj koži uvjerili u vrijednosti ovog mališana, a koji košta 12.425 eura.

Simpatična i funkcionalna izvedba ovog SUV-a, odnosno crossovera, duga je 370 cm, široka 166 cm u GL AC izvedbi (169 GL+ AC, GLX AAC) i visoka 159,5 cm, uz međuosovinski razmak od 243,5 centimetara. Visok gotovo kao Vitara, Suzukijev daleko najprodavaniji model, te solidno širok, Ignis pruža iznenađujuće puno komfora u unutrašnjosti za jedan automobil iz B segmenta. U unutrašnjosti središnja konzola je u boji vozila, dok je stražnja klupa djeljiva u omjeru 60:40, pri čemu prtljažnik raspolaže osnovnim obujmom od 267 litara. Preklapanjem naslona stražnje klupe taj prostor raste na 1097 litara.

Bez obzira na to što Ignis dolazi isključivo s 1,2-litrenim atmosferskim DualJet benzincem koji je sada prigušen s 90 KS na 83 KS, prednost ovog motora je „blagi“ hibridni sustav s emisijom CO2 od samo 89 g/km, dok je prije ta emisija iznosila 97 g/km. Testni Ignis bio je opremljen tzv. „blagim“, 12-voltnim hibridnim sustavom – SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) koji značajno povećava učinkovitost i pruža ugodniju vožnju.

SHVS se sastoji od laganog, kompaktnog ISG (Integrated Starter Generator) generatora koji ima funkciju pomaganja benzinskom motoru, kad mu je snaga najpotrebnija, a to su ubrzanja i pretjecanja. Pritiskom na papučicu gasa oslobađa se dodatnih 50 Nm okretnog momenta koji su više nego dovoljni za izvanredne događaje. Njegove, visoko učinkovite, ali još snažnije litij-ionske baterije čiji je kapacitet povećan sa tri na 10 Ah, s izvanrednim performansama punjenja i isporuke energije, lagane su i pune se tijekom vožnje te ničim ne umanjuju dinamiku vožnje, nego je čak dodatno poboljšavaju.

Performanse 1,2-litrenog benzinca s „blagim“ hibridom su odlične jer uz 83 „konja“ ovaj motor raspolaže okretnim momentom od 107 Nm već pri 2800 „điri“. S obzirom na masu od samo 860 kilograma, ali i dimenzije, Ignis je izuzetno startan, živahan, te nadasve okretan. Dolazi s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem, čiji prijenosi su odlično proračunati i precizni, ali bismo voljeli da ima i šestu brzinu. Snaga se preko spomenutog mjenjača prenosi na prednje kotače.

Za ubrzanje do „stotke“ potrebno mu je 12,7 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 165 km/h. Prosječna mu je potrošnja, prema tvorničkim podacima, 3,9 l/100 km, što je ekvivalent emisiji CO2 od samo 87 g/km, što znači da je potrošnja smanjena za 0,3 l/100 km. S obzirom na nisku potrošnju, spremnik kapaciteta 32 litre sasvim mu je dovoljan za izvrsnu autonomiju.

Osnovni GL AC paket sadrži dovoljno opreme koja će zadovoljiti kupce koji ne žele izdvojiti previše novca za novi automobil. Međutim, da odmah odbacimo sve predrasude, treba istaknuti kako mali Ignis u baznom paketu opreme ima ručnu klimu, automatsko paljenje svjetala, stražnju maglenku, električno podizanje prednjih stakala, električno podesive vanjske retrovizore, komande za audiouređaj na kolu upravljača, kao i za hand free telefoniranje, središnje daljinsko zaključavanje...

Od sigurnosnih elemenata tu su ABS s EBD-om (raspodjelom kočione sile), potom ESP za elektroničku kontrolu stabilnosti, zračne jastuke za vozača i suvozača, bočne zračne jastuke sprijeda, te zračne zavjese, potom sustav pomoći pri naglom kočenju, nadzor tlaka u gumama...

Ovako opremljen Ignis, s „blagim“ hibridnim benzincem, osnovnim paketom opreme i ručnim 5-stupanjskim mjenjačem, te prednjim pogonom košta 12.425 eura, što je više nego razumna cijena. Jedina doplata je metalik boja pa je Ignisu u konačnici cijena 12.680 eura.

Više informacija o Suzukijevim modelima možete naći OVDJE.

SADRŽAJ OMOGUĆIO ATT SPLIT

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, benzinski, 16V

Obujam: 1242 ccm

Snaga: 83 KS pri 6000/min

Okretni moment: 107 Nm pri 2800/min

Mjenjač: ručni, pet brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 3700 x 1660 x 1595 mm

Međuosovinski razmak: 2435 mm

Prtljažnik: 267/1097 l

Ubrzanje: 12,7 s

Najveća brzina: 165 km/h

Potrošnja: 3,8/3,9/4,2 l/100 km

Cijena: testni model 12.425 eura, s doplatama:12.680 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

23. rujan 2020 09:23