StoryEditor
Auto motoSUZUKI BALENO

Test rabljenog: dobra opcija u svakom pogledu

11. kolovoza 2020. - 06:25
Duje Klarić/HANZA MEDIA

Suzuki Baleno pojavio se na hrvatskom tržištu u proljeće 2016., te nema nikakve veze s automobilom istog imena, s obzirom na potpuno drukčiju koncepciju i karakteristike, koji se prestao proizvoditi prije desetak godina. Rabljeni modeli Balena mogu potencijalnim kupcima biti zanimljivi, ne samo zbog malog broja godina i prihvatljive kilometraže, nego i zbog činjenice da mogu zadovoljiti ukus onih koji preferiraju gradske mališane ili one koji traže kompaktni automobil.

Uz to raspolaže najvećim prtljažnikom u klasi, a najsnažniji adut mu je atmosferski 4-cilindarski 1.2-litreni benzinac od 90 KS koji je preuzet iz treće generacije Swifta, čija je snaga bila za četiri "konja" veća. Motor s četiri cilindra još uvijek ima puno više pobornika, kao i onih koji sa znatnom dozom skepse gledaju na 1.0-litrene 3-cilindarske turbobenzinske agregate. Tu je niz detalja koji idu u korist atmosferskih 4-cilindarskih benzinaca, a jedna od glavnih karakteristika je njihova veća izdržljivost i dugotrajnost.

Baleno, kao rabljeni automobil s prevaljenih 64.500 kilometara, te proizveden krajem 2016. godine upravo je odličan ogledni testni primjerak s obzirom na godine i kilometražu. U našem slučaju bio je opremljen 1.2-litrenim atmosferskim bezincem DualJet koji ima jedinstveni sustav s dvostrukim ubrizgavanjem, čime se poboljšava izgaranje goriva i postiže snažan učinak u porastu snage. Ovaj 4-cilindarski atmosferski benzinac raspolaže s 90 KS uz okretni moment od 120 Nm, a dokazao se u prethodnoj generaciji Swifta s tim da mu je snaga smanjena s 94 na 90 KS.

Benzinac je u našem slučaju bio uparen s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem premda postoji i kombinacija s CVT, bezstupanjskim mjenjačem. Inače, s ovim benzincem Baleno od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,3 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 180 km/h. Pritom mu je prosječna potrošnja na testu bila oko 5,0 l/100 km. Osim što je okretan i lagan za vožnju, svojim dimenzijama još uvijek zadovoljava gradske potrebe, tako da nema problema s parkiranjem. Ovjes mu je dobro podešen, prilično udoban i nenametljiv.

Baleno, model s pet vrata, postavljen je na modularnoj platformi koja je puno čvršća od prethodne. Zahvaljujući između ostalog i novoj platformi Baleno je izuzetno lagan, težina mu je tek 935 kilograma, te je u prosjeku lakši od konkurencije oko 100 kilograma, a od nekih čak i do 200 kilograma. Dimenzijama 3995 x 1745 x 1470 mm s međuosovinskim razmakom od 2520 milimetara novi Baleno spada među najprostranije i najšire automobile u klasi. Širok je kao Golf IV, a ima prtljažnik veći od Golfa pete generacije. Obujam prtljažnika mu je 355 litara, što je rekord u klasi.

Testni model bio je opremljen drugim paketom opreme GL AC koji između ostalog sadrži šest zračnih jastuka, ABS, ESP, pomoć pri naglom kočenju, ručni klima-uređaj, indikator tlaka u gumama... S obzirom na kvalitetu i izdržljivost Suzukijevih modela, naročito Swifta s kojim Baleno ima dosta dodirnih točaka, čini se da kupovina rabljenog Balena nije uopće loša opcija. Motor je pouzdan, podvozje je puno čvršće, kao i svi ostali elementi.

Podigli smo ga i na dizalicu kako bi se uvjerili da je s podvozjem sve u redu i da nema nikakvih oštećenja. Cijena rabljenog modela Balena iz 2016. godine s prijeđenih 64.500 kilometara od 70.000 kuna može se smatrati prihvatljivom, s obzirom na to da se radi o očuvanom i redovito servisiranom primjerku koji se vozio isključivo na asfaltu.

Sve informacije o Suzukijevim modelima možete pogledati OVDJE.

SADRŽAJ OMOGUĆIO ATT SPLIT

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, atmosferski

Obujam: 1242 ccm

Snaga: 90 KS pri 6000/min

Okretni moment: 120 Nm pri 4400/min

Mjenjač: ručni, 5 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 3995 x 1745 x 1460 mm

Međuosovinski razmak: 2520 mm

Prtljažnik: 355 l

Ubrzanje: 12,3 s

Najveća brzina: 180 km/h

Potrošnja: 3,6/4,2/5,3 l/100 km

Emisija CO2: 98 g/km

Proizvodnja: 2016. –

Cijena: testni model 70.200 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

26. rujan 2020 02:24