stdClass Object
(
[id] => 1380785
[title] => Natjerujući Amy Winehouse: film o neprežaljenoj pjevačici ugodno je iznenađenje, a glavna glumica je pogođena u ulozi
[alias] => natjerujuci-amy-winehouse-film-o-neprezaljenoj-pjevacici-ugodno-je-iznenadenje-a-glavna-glumica-je-pogodena-u-ulozi
[catid] => 286
[published] => 1
[introtext] =>
[fulltext] =>
Neprežaljena londonska pjevačica moćnog "soul(ful)" vokala Amy Winehouse napustila nas je ne tako davne 2011. u dobi od svega 27 godina zbog trovanja alkoholom i utoliko je moguće da je biografska drama "Back To Black" snimljena malčice prerano. No, opet, tajming filma je pogođen. Biografije poznatih pjevača trenutno su jedan od vodećih filmskih trendova otkako je 2018. "Bohemian Rhapsody" o Freddieju Mercuryju zaradio preko 900 milijuna dolara u svjetskim kinima.
Proteklih godina gledali smo, tako, "Rocketmana" o Eltonu Johnu, "Respect" o Arethi Franklin, "Moonage Daydream" o Davidu Bowieju, "Elvisa" i "I Wanna Dance With Somebody: Film o Whitney Houston", a početkom 2024. izašao je i "Bob Marley: One Love". "Back To Black" nastavlja niz i u tom nizu je jedan od boljih "biopicova".
Izazovna glavna uloga
Očekivanja su bila niska nakon razočaravajućeg "Bob Marley: One Love", ali i loše vibre koju je "Back To Black" projicirao od samog početka snimanja i naizgled dvojbenog castinga malo poznate i još nedokazane glumice Marise Abele (TV serija "Industry") u izazovnoj glavnoj ulozi Amy.
Međutim, film je, zbog svega toga, ispao veoma ugodno iznenađenje i bio bi još i bolji da se nad njega ne nadvija krupna sjena fenomenalnog, Oscarom nagrađenog dokumentarca "Amy" Asifa Kapadije, a Abela je prilično izvrsna kao Winehouse. Redateljica Sam Taylor-Johnson ("Pedeset nijansi sive") i scenarist Matt Greenhalgh ("Control" o Ianu Curtisu iz Joy Divisiona, "Filmske zvijezde žive vječno"), koji su se 2009. dotaknuli mladog "beatlea" Johna Lennona u filmu "Nowhere Boy", nisu dramatizirali Amyn prekratki život kroz ružičaste naočale, koliko god im romantiziranje nije strano.
---
---
Na koncu, film je za distribuciju u stranim kinima označen "R" predikatom (kao i "Rocketman"), što podrazumijeva da se ne preporučuje gledanje mlađima od 17 godina bez pratnje odrasle osobe, dok su "Bohemian Rhapsody", "Respect", "Elvis", "I Wanna Dance With Somebody" i "Bob Marley: One Love" bili "PG-13".
Dakle, "Back To Black" nije umiven i ne ostavlja Winehousičine demone u ormaru poput sklonosti autodestrukciji i ovisnosti o cugi i drogi, čime je hranila vječito gladne tabloide koji su je ganjali i krasila je njihove naslovnice u neuglednom izdanju.
Autodestruktivne i ovisničke porive u njoj je probudila toksična veza s Blakeom Fielder-Civilom (dojmljivi Jack O‘ Connell) i priča o Amy većinski je prelomljena preko njihova odnosa, zarobljenog u začaranom krugu toksičnosti, pri čemu ispada da je on bio njezina najveća ovisnost.
Prije nego što Blake stupi na scenu, Winehouse upoznajemo kao normalnu i skromnu djevojku, ujedno iznimno talentiranu pjevačicu koja voli jazz, sklada pjesme u osami sobe s gitarom u ruci, a njezin glas dolazi do izražaja kad na obiteljskoj rođendanskoj zabavi pjeva "Fly Me To The Moon".
---
---
Kratkotrajna sreća
"Želim da ljudi slušajući moj glas zaborave barem pet minuta na svoje probleme. Želim da me pamte zbog mene same", govori Amy u uvodnoj sceni nakon čega dobijamo uvid u odnos s razvedenim roditeljima, ocem taksistom Mitchom (Eddie Marsan) i majkom Janis (Juliet Cowan) te omiljenom bakom Cynthijom (Lesley Manville).
Jasno je da joj je slava suđena s "takvim glasom", što će se i ostvariti u dobi od 19, kad njezin menadžer postane Nick Shymansky (Sam Buchanan), poznat po suradnji sa Spice Girls. "Ja nisam jebena ‘spajsica‘. Ne zanima me novac, živjela bih u rupi ako mogu upoznati Raya Charlesa", Amy govori Nicku.
Do kraja filma ona će još najmanje jednom dati do znanja da je "ne interesira slava", tj. da "ne piše pjesme da bi bila slavna", premda "Back To Black", za razliku od dokumentarca, ne dodaje izjavu "Poludjela bih da se to dogodi". Kad Blake uđe u priču film poprima tragično-romantični zamah budući da znamo kamo će Winehouse odvesti njihova veza.
Amy je znala popiti da se otarasi treme od pozornice, ali s njime je postala pijandura. Logično, upoznavanje se odvija za šankom puba u Camden Townu gdje će Blake šarmirati pjevačicu praveći se da ne zna tko je ona kad pusti jednu od njeznih pjesama na "juke boxu" i šireći njezine glazbene vidike puštanjem klasika šezdesetih "Leader Of The Pack" sastava Shangri-Las.
---
---
Scena je dojmljivo režirana i glumljena. Jednu partiju bilijara i par pića kasnije, oni su kliknuli kao srodne duše i djeluju sretni zajedno. Nažalost, sreća je kratkoga vijeka. Iako Winehouse isprve odbija drogu ("Nije to za mene. Mislio sam da si rokerica. Ja sam džezistica."), Blakeova ovisnost i njihova toksična veza kumovat će tome da postane ovisnica i da joj nasušno treba "rehab", neovisno o tome što je tvrdila "glazba je moje odvikavanje".
Povratak na crno mjesto
Bilo je očekivano da će otac Mitch biti portretiran povoljnije u odnosu na dokumentarac s obzirom da je film snimljen uz "amen" obitelji Winehouse, ali iznenađujuće je da Blake nije prikazan u posve negativnom svjetlu kao kod Kapadije, već kao njezin dečko (i kasnije muž) u konstantnom strahu da će ga Amy ostaviti zbog nekog slavnog, makar redateljica i scenarist ne bježe od toga da je tip problematičan i da se vratio u život pjevačice ne bi li dobio "dio kolača" kad je postala slavna.
Ipak, Winehouse je isticala "ja moram proživjeti svoje pjesme", u smislu da ne može iznjedriti hitove tek tako, a Blake je bio glavna inspiracija za drugi album "Back To Black" o njezinom "povratku na crno mjesto" koji je ostvario silan uspjeh (uz bolnu titularnu stvar tu su i "Rehab", "Love Is a Losing Game"...), veći od prvijenca "Frank" i pretvorio pjevačicu u peterostruku osvajačicu Grammyja.
---
---
Pjesmu "Back To Black" Amy snima u studiju sa suzom u oku i cijeli je album refleksija njezinog teškog razdoblja na temu slomljenog srca. "On me ubio", kaže ona i uslijedi "rez" nakon kojeg je Winehouse prikazana vidno mršavija i psihofizički uneređena dok kupuje novu cugu u dućančiću iza ugla.
Film pokazuje da je, boreći se da ne izgubi Blakea, Amy u tom procesu izgubila sebe, a nije pomoglo ni što je bila dubinski nesretna kao neostvarena žena ("želim biti supruga i mama") i srce joj je puklo kad je doznala da se on oženio i dobio dijete s drugom, taman kad se činilo da se nekako sredila nakon odvikavanja.
Sve to glumica Abela dočarava vrlo upečatljivo i ulazi dosta duboko pod tetoviranu kožu pjevačice (dublje od samoga filma) u hrabroj ulozi za jednu glumačku početnicu koja će joj zasigurno obilježiti karijeru i teško će je ikad nadmašiti. Abela podsjeća na Winehouse stasom i glasom, otpjevavši sve njezine pjesme, a u nekim trenucima djeluje kao reinkarnacija pjevačice, recimo tijekom izvedbe na Glastonbury Festivalu 2008., osobito u krupnim kadrovima iz profila. Na plakatu filma s punim pravom stoji natpis "Marisa Abela je Amy Winehouse".
---
Lista novijih
glazbenih ‘biopicova‘
1. "Moonage Daydream" (2022.)
2. "Elvis" (2022.)
3. "Rocketman" (2019.)
4. "BACK TO BLACK" (2024.)
5. "Bohemian Rhapsody" (2018.)
6. "Morrisey: Engleska pripada meni" (2017.)
7. "Bob Marley: One Love" (2024.)
8. "Respect" (2021.)
9. "I Wanna Dance With Somebody: Film o Whitney Houston" (2022.)
---
---
FILM: Back To Black; drama; SAD/Velika Britanija, 2024. REŽIJA: Sam Taylor-Johnson ULOGE: Marisa Abela, Jack O‘ Connell DISTRIBUCIJA: Editus OCJENA: *** ½
O\u010dekivanja su bila niska nakon razo\u010daravaju\u0107eg filma \u2018Bob Marley: One Love\u2018, ali \u2018Back To Black\u2018 je ugodno iznenadio i bio bi jo\u0161 i bolji da se nad njega ne nadvija krupna sjena fenomenalnog, Oscarom nagra\u0111enog dokumentarca \u2018Amy\u2018 Asifa Kapadije.<\/p>","
\u2018Back To Black\u2018 pokazuje da je, bore\u0107i se da ne izgubi Blakea, Amy u tom procesu izgubila sebe.<\/p>","
Očekivanja su bila niska nakon razočaravajućeg filma ‘Bob Marley: One Love‘, ali ‘Back To Black‘ je ugodno iznenadio i bio bi još i bolji da se nad njega ne nadvija krupna sjena fenomenalnog, Oscarom nagrađenog dokumentarca ‘Amy‘ Asifa Kapadije.
Očekivanja su bila niska nakon razočaravajućeg filma ‘Bob Marley: One Love‘, ali ‘Back To Black‘ je ugodno iznenadio i bio bi još i bolji da se nad njega ne nadvija krupna sjena fenomenalnog, Oscarom nagrađenog dokumentarca ‘Amy‘ Asifa Kapadije.
Neprežaljena londonska pjevačica moćnog "soul(ful)" vokala Amy Winehouse napustila nas je ne tako davne 2011. u dobi od svega 27 godina zbog trovanja alkoholom i utoliko je moguće da je biografska drama "Back To Black" snimljena malčice prerano. No, opet, tajming filma je pogođen. Biografije poznatih pjevača trenutno su jedan od vodećih filmskih trendova otkako je 2018. "Bohemian Rhapsody" o Freddieju Mercuryju zaradio preko 900 milijuna dolara u svjetskim kinima.
Proteklih godina gledali smo, tako, "Rocketmana" o Eltonu Johnu, "Respect" o Arethi Franklin, "Moonage Daydream" o Davidu Bowieju, "Elvisa" i "I Wanna Dance With Somebody: Film o Whitney Houston", a početkom 2024. izašao je i "Bob Marley: One Love". "Back To Black" nastavlja niz i u tom nizu je jedan od boljih "biopicova".
Izazovna glavna uloga
Očekivanja su bila niska nakon razočaravajućeg "Bob Marley: One Love", ali i loše vibre koju je "Back To Black" projicirao od samog početka snimanja i naizgled dvojbenog castinga malo poznate i još nedokazane glumice Marise Abele (TV serija "Industry") u izazovnoj glavnoj ulozi Amy.
Međutim, film je, zbog svega toga, ispao veoma ugodno iznenađenje i bio bi još i bolji da se nad njega ne nadvija krupna sjena fenomenalnog, Oscarom nagrađenog dokumentarca "Amy" Asifa Kapadije, a Abela je prilično izvrsna kao Winehouse. Redateljica Sam Taylor-Johnson ("Pedeset nijansi sive") i scenarist Matt Greenhalgh ("Control" o Ianu Curtisu iz Joy Divisiona, "Filmske zvijezde žive vječno"), koji su se 2009. dotaknuli mladog "beatlea" Johna Lennona u filmu "Nowhere Boy", nisu dramatizirali Amyn prekratki život kroz ružičaste naočale, koliko god im romantiziranje nije strano.
---
---
Na koncu, film je za distribuciju u stranim kinima označen "R" predikatom (kao i "Rocketman"), što podrazumijeva da se ne preporučuje gledanje mlađima od 17 godina bez pratnje odrasle osobe, dok su "Bohemian Rhapsody", "Respect", "Elvis", "I Wanna Dance With Somebody" i "Bob Marley: One Love" bili "PG-13".
Dakle, "Back To Black" nije umiven i ne ostavlja Winehousičine demone u ormaru poput sklonosti autodestrukciji i ovisnosti o cugi i drogi, čime je hranila vječito gladne tabloide koji su je ganjali i krasila je njihove naslovnice u neuglednom izdanju.
Autodestruktivne i ovisničke porive u njoj je probudila toksična veza s Blakeom Fielder-Civilom (dojmljivi Jack O‘ Connell) i priča o Amy većinski je prelomljena preko njihova odnosa, zarobljenog u začaranom krugu toksičnosti, pri čemu ispada da je on bio njezina najveća ovisnost.
Prije nego što Blake stupi na scenu, Winehouse upoznajemo kao normalnu i skromnu djevojku, ujedno iznimno talentiranu pjevačicu koja voli jazz, sklada pjesme u osami sobe s gitarom u ruci, a njezin glas dolazi do izražaja kad na obiteljskoj rođendanskoj zabavi pjeva "Fly Me To The Moon".
---
---
Kratkotrajna sreća
"Želim da ljudi slušajući moj glas zaborave barem pet minuta na svoje probleme. Želim da me pamte zbog mene same", govori Amy u uvodnoj sceni nakon čega dobijamo uvid u odnos s razvedenim roditeljima, ocem taksistom Mitchom (Eddie Marsan) i majkom Janis (Juliet Cowan) te omiljenom bakom Cynthijom (Lesley Manville).
Jasno je da joj je slava suđena s "takvim glasom", što će se i ostvariti u dobi od 19, kad njezin menadžer postane Nick Shymansky (Sam Buchanan), poznat po suradnji sa Spice Girls. "Ja nisam jebena ‘spajsica‘. Ne zanima me novac, živjela bih u rupi ako mogu upoznati Raya Charlesa", Amy govori Nicku.
Do kraja filma ona će još najmanje jednom dati do znanja da je "ne interesira slava", tj. da "ne piše pjesme da bi bila slavna", premda "Back To Black", za razliku od dokumentarca, ne dodaje izjavu "Poludjela bih da se to dogodi". Kad Blake uđe u priču film poprima tragično-romantični zamah budući da znamo kamo će Winehouse odvesti njihova veza.
Amy je znala popiti da se otarasi treme od pozornice, ali s njime je postala pijandura. Logično, upoznavanje se odvija za šankom puba u Camden Townu gdje će Blake šarmirati pjevačicu praveći se da ne zna tko je ona kad pusti jednu od njeznih pjesama na "juke boxu" i šireći njezine glazbene vidike puštanjem klasika šezdesetih "Leader Of The Pack" sastava Shangri-Las.
---
---
Scena je dojmljivo režirana i glumljena. Jednu partiju bilijara i par pića kasnije, oni su kliknuli kao srodne duše i djeluju sretni zajedno. Nažalost, sreća je kratkoga vijeka. Iako Winehouse isprve odbija drogu ("Nije to za mene. Mislio sam da si rokerica. Ja sam džezistica."), Blakeova ovisnost i njihova toksična veza kumovat će tome da postane ovisnica i da joj nasušno treba "rehab", neovisno o tome što je tvrdila "glazba je moje odvikavanje".
Povratak na crno mjesto
Bilo je očekivano da će otac Mitch biti portretiran povoljnije u odnosu na dokumentarac s obzirom da je film snimljen uz "amen" obitelji Winehouse, ali iznenađujuće je da Blake nije prikazan u posve negativnom svjetlu kao kod Kapadije, već kao njezin dečko (i kasnije muž) u konstantnom strahu da će ga Amy ostaviti zbog nekog slavnog, makar redateljica i scenarist ne bježe od toga da je tip problematičan i da se vratio u život pjevačice ne bi li dobio "dio kolača" kad je postala slavna.
Ipak, Winehouse je isticala "ja moram proživjeti svoje pjesme", u smislu da ne može iznjedriti hitove tek tako, a Blake je bio glavna inspiracija za drugi album "Back To Black" o njezinom "povratku na crno mjesto" koji je ostvario silan uspjeh (uz bolnu titularnu stvar tu su i "Rehab", "Love Is a Losing Game"...), veći od prvijenca "Frank" i pretvorio pjevačicu u peterostruku osvajačicu Grammyja.
---
---
Pjesmu "Back To Black" Amy snima u studiju sa suzom u oku i cijeli je album refleksija njezinog teškog razdoblja na temu slomljenog srca. "On me ubio", kaže ona i uslijedi "rez" nakon kojeg je Winehouse prikazana vidno mršavija i psihofizički uneređena dok kupuje novu cugu u dućančiću iza ugla.
Film pokazuje da je, boreći se da ne izgubi Blakea, Amy u tom procesu izgubila sebe, a nije pomoglo ni što je bila dubinski nesretna kao neostvarena žena ("želim biti supruga i mama") i srce joj je puklo kad je doznala da se on oženio i dobio dijete s drugom, taman kad se činilo da se nekako sredila nakon odvikavanja.
Sve to glumica Abela dočarava vrlo upečatljivo i ulazi dosta duboko pod tetoviranu kožu pjevačice (dublje od samoga filma) u hrabroj ulozi za jednu glumačku početnicu koja će joj zasigurno obilježiti karijeru i teško će je ikad nadmašiti. Abela podsjeća na Winehouse stasom i glasom, otpjevavši sve njezine pjesme, a u nekim trenucima djeluje kao reinkarnacija pjevačice, recimo tijekom izvedbe na Glastonbury Festivalu 2008., osobito u krupnim kadrovima iz profila. Na plakatu filma s punim pravom stoji natpis "Marisa Abela je Amy Winehouse".
---
Lista novijih
glazbenih ‘biopicova‘
1. "Moonage Daydream" (2022.)
2. "Elvis" (2022.)
3. "Rocketman" (2019.)
4. "BACK TO BLACK" (2024.)
5. "Bohemian Rhapsody" (2018.)
6. "Morrisey: Engleska pripada meni" (2017.)
7. "Bob Marley: One Love" (2024.)
8. "Respect" (2021.)
9. "I Wanna Dance With Somebody: Film o Whitney Houston" (2022.)
---
---
FILM: Back To Black; drama; SAD/Velika Britanija, 2024. REŽIJA: Sam Taylor-Johnson ULOGE: Marisa Abela, Jack O‘ Connell DISTRIBUCIJA: Editus OCJENA: *** ½
Očekivanja su bila niska nakon razočaravajućeg filma ‘Bob Marley: One Love‘, ali ‘Back To Black‘ je ugodno iznenadio i bio bi još i bolji da se nad njega ne nadvija krupna sjena fenomenalnog, Oscarom nagrađenog dokumentarca ‘Amy‘ Asifa Kapadije.
Očekivanja su bila niska nakon razočaravajućeg filma ‘Bob Marley: One Love‘, ali ‘Back To Black‘ je ugodno iznenadio i bio bi još i bolji da se nad njega ne nadvija krupna sjena fenomenalnog, Oscarom nagrađenog dokumentarca ‘Amy‘ Asifa Kapadije.Editus
Neprežaljena londonska pjevačica moćnog "soul(ful)" vokala Amy Winehouse napustila nas je ne tako davne 2011. u dobi od svega 27 godina zbog trovanja alkoholom i utoliko je moguće da je biografska drama "Back To Black" snimljena malčice prerano. No, opet, tajming filma je pogođen. Biografije poznatih pjevača trenutno su jedan od vodećih filmskih trendova otkako je 2018. "Bohemian Rhapsody" o Freddieju Mercuryju zaradio preko 900 milijuna dolara u svjetskim kinima.
Proteklih godina gledali smo, tako, "Rocketmana" o Eltonu Johnu, "Respect" o Arethi Franklin, "Moonage Daydream" o Davidu Bowieju, "Elvisa" i "I Wanna Dance With Somebody: Film o Whitney Houston", a početkom 2024. izašao je i "Bob Marley: One Love". "Back To Black" nastavlja niz i u tom nizu je jedan od boljih "biopicov...